Серед «зелених» транспортних засобів, які мають реальні перспективи стрімкого розвитку у майбутньому, називають електромобілі, гібридні транспортні засоби з двигуном внутрішнього згоряння і електромоторами, а також водневі автомобілі. Оскільки останні у нашій країні сьогодні просто відсутні, а кількість спеціалізованих об’єктів інфраструктури для них дорівнює нулю, то залишаються тільки електромобілі та гібриди. Все, що потрібно для їхньої нормальної експлуатації – це електрозарядні станції або електрозаправки. У всьому іншому «зелені» авто не відрізняються від звичайних та можуть використовувати існуючі об’єкти інфраструктури.
Зарядна станція для електромобіля – це не просто розетка, виведена на територію паркінгу. Для облаштування такого об’єкту потрібне спеціальне обладнання та потужна лінія електропередач. Для побутового використання достатньо характеристик звичайної домашньої електромережі.
Всього кілька років тому кількість зарядних станцій для електрокарів по всій Україні становила кілька десятків. Гібридні машини та електрокари, все популярніші на авто ринку Львова, Києва, Одеси, стимулюють бізнес встановлювати такі точки не лише як основне джерело прибутку, а й як спосіб заманити до себе їхніх власників. Останні у більшості випадків є платоспроможними та можуть стати вигідними клієнтами для основного напрямку діяльності. Як результат станції з’явились біля ресторанів, торгово-розважальних та офісних центрів, на великих відрізках міжміських трас.
Сьогодні обладнання для зарядних станцій комерційного призначення коштує в середньому від 1000 до 3000 дол. США. Це значить, що дозволити його собі у якості додаткового джерела заробітку чи як магніт для клієнтів може практично кожен, навіть зовсім невеликий бізнес. Завдяки цьому розвиток інфраструктури для електромобілів в Україні в останні роки набув вибухового характеру.
- У владі також розуміють важливість розвитку інфраструктури та популяризації «зеленого» автотранспорту в цілому. У липні 2019 року був прийнятий закон, відповідно до якого електромобілі в дорожньому потоці віднині можна буде розпізнати по зелених буквах та цифрах номерних знаків. Що стосується інфраструктури, то їй також надали уваги: електрозаправки віднині будуть позначати дорожнім знаком «Станція зарядки електромобілів», а на дорогах також можна буде побачити нові знаки «Для електромобілів» та «Крім електромобілів». Власникам звичайних авто з бензиновим чи дизельним двигуном віднині доведеться бути більш уважними, адже за залишене ними біля електрозаправки авто вони змушені будуть заплатити штраф у розмірі від 340 до 510 гривень. Зміни набудуть чинності з першого січня 2020 року.
Чи достатньо інфраструктури для повноцінної експлуатації електромобілів?
Станом на середину 2019 року в Україні за різними оцінками налічується більше 3000 електрозаправок. Переважна більшість з них (фактично, майже всі) не здатні забезпечити швидкої підзарядки акумуляторів. Популярний Nissan Leaf в таких умовах заряджається протягом трьох-п’яти годин, а Tesla з батареями набагато більшої ємності – ще довше. На «правильних» чарджерах потужністю від 50 кВт ці значення можна буде скоротити до 15-20 хвилин і однієї години відповідно, що зробить пересування на електромобілях значно зручнішим.
Так звані «повільні» зарядні станції, які оптимальні для нічних паркінгів, сьогодні встановлюють у місцях, де потрібна швидка підзарядка. Але навіть і їх в Україні поки що недостатньо для того, щоб можна було вільно користуватись електромобілями без зайвих незручностей.
Розвиток інфраструктури не тільки у кількісному, але й у якісному плані неминучий. Швидке зростання кількості електромобілів та гібридних авто, які можна під заряджати на таких станціях, до цього спонукають. Серед основних факторів, які перешкоджають якісному розвитку інфраструктури, називають високу ціну обладнання, проблеми з підведенням та підключенням суб’єктів господарювання до ліній електропередач необхідної потужності. Все, що вимагається від держави – це мінімізувати негативний вплив монополіста-постачальника електроенергії, встановити зрозумілі правила діяльності у цьому напрямку та не заважати бізнесу робити свою справу.
Мешканцю міста сьогодні непросто знайти правильне місце стоянки із зарядною станцією для електромобіля. У далекій дорозі він також буде вимушений уважно вивчати місця можливої підзарядки та проводити на них тривалий час, аби мати можливість дістатися до пункту призначення. У таких умовах оптимальним варіантом зеленого транспортного засобу все ще залишається гібридний автомобіль, який не прив’язаних до нової інфраструктури.
Авто з гібридним приводом в рент у Львові пропонує LeoDrive. У нас ви знайдете привабливі ціни та якісні японські кросовери Toyota RAV4 Hybrid.