ГБО на гібрид?
Газобалонне обладнання в Україні встановлюють практично на всі типи транспортних засобів. Якщо у Європі та США його використовують переважно на комерційних машинах, то вітчизняні автомобілісти широко експлуатують його і на особистих легковиках. Майже всі вони мають бензиновий двигун, хоча на великих дизельних машинах іноді також можна зустріти ГБО, яке дозволяє двигуну працювати на газо-дизельній суміші.
Щоб не шукати невідомої якості оренду авто на OLX – звертайтесь в LeoDrive та замовте подобовий рент авто у Львівській області.
Основна мета встановлення газобалонного обладнання в автомобіль – економія на пальному. Істотна різниця в ціні на бензин та газ дозволяє окупити недешеве обладнання через кілька десятків тисяч кілометрів пробігу після встановлення. Саме тому таксі, корпоративні автомобілі та розвізні фургончики так часто переобладнують на газ.
Встановлення ГБО на гібридний автомобіль у Києві, Дніпрі, Одесі чи Львові – далеко не настільки шалена ідея, як може здатися спочатку. Насправді, наявність у авто традиційного бензинового двигуна, що характерно для сучасних гібридів, дозволяє модифікувати його для роботи на газовій суміші. А те, наскільки такий спосіб економії ефективний та виправданий, потрібно рахувати для кожного конкретного випадку індивідуально.
Професійні установники ГБО стверджують, що інсталяція такого обладнання на гібрид хоч і має певні нюанси, але цілком можлива. Вона дозволяє економити на пальному, а також завдяки додатковому паливному резервуару збільшує запас ходу від заправки до заправки. Теоретично можливо зробити такі машини навіть економнішими за сучасні дизельні малолітражки.
ГБО перетворює гібрид на транспортний засіб з трьома джерелами енергії: електричною, бензином та газом. Це дозволяє ще більше скоротити витрати на пальне, але робить систему складнішою, особливо у порівнянні з простими атмосферними бензиновими моделями. Переобладнання можливе і для класичних гібридів, і для машин типу Plug-in, які можна підзарядити від розетки.
Технічні нюанси та специфічні проблеми
В плані роботи ГБО на гібридному авто існує проблема: у них зупинка та запуск двигуна відбуваються досить часто та без втручання з боку водія. У зв’язку з цим виникає потреба пристосувати керуючу електроніку до таких специфічних умов роботи. В подібних випадках застосовують спеціальні блоки керування, адаптовані або спеціально розроблені для роботи у машинах з функцією Старт/Стоп (автоматичне вимикання та запуск двигуна на світлофорах), якими комплектують не тільки гібридні авто. Також існують особливі вимоги до форсунок систем (швидкісні та високоточні), без них ГБО на двигунах сучасних гібридів нормально працювати не зможе.
Економія пального, автономний пробіг, обмежена практичність
Найбільш економним способом пересування у містах з розвиненою інфраструктурою є користування велосипедом та громадським транспортом у поєднанні з подобовою орендою автомобіля при потребі.
Останні покоління газобалонного обладнання дозволяють звести різницю у споживанні у режимах «бензин» та «газ» до мінімуму. Знаючи середню витрату пального на своєму автомобілі, можна порахувати очікувану вигоду та термін окупності системи. Насправді, як стверджують спеціалісти, для більшості звичайних автомобілістів, які використовують машину у режимі «дім-робота-магазин», нема сенсу встановлювати газобалонне обладнання у гібридний автомобіль, адже період окупності обладнання у такому випадку значно більший. Для власників, які використовують такі машини у комерції або щоденно долають великі дистанції, подібна модифікація може мати сенс. Особливо швидко ГБО окупиться на комерційному транспортному засобі з двигуном великого робочого об’єму, адже вартість обладнання на гібрид майже не відрізняється від ціни ГБО на інжекторний двигун. У плані практичності гібридне авто після переведення на новий тип пального майже не втрачає, адже все обладнання встановлюється приховано, а газовий балон займає місце запаски.
Замовити оренду гібридного авто у Львові можна по телефону (номери вказані у розділі Контакти) або безпосередньо у офісі LeoDrive.