Гібрид своїми руками
Переваги гібридних автомобілів надто привабливі, щоб ними не цікавились доморощені конструктори, винахідники та інші мейкери, а також малий бізнес. В результаті світ отримав чимало транспортних засобів, які стали гібридними не на конвеєрі, а через кілька (чи кілька десятків) років після їх випуску.
Ідея самостійного створення транспортних засобів з комбінованою системою живлення/приводу цілком реальна, це доведено на практиці. Зазвичай процес починається з пошуку «донора», адже мало хто здатен виконати такий проект з нуля. А далі все залежить від обраної схеми, комплектуючих, рівня знань та вмінь виконавця.
Популярні схеми створення гібридного авто своїми руками
Існує два поширених шляхи перетворення однопаливного авто на гібридне, кожен з яких має свої варіанти виконання.
Гібридне авто з електромобіля
Транспортний засіб з електроприводом є максимально придатним для перетворення у гібрид. По-перше, він має майже всю дорогу начинку, а по-друге, взаємодія між елементами спроектована та налагоджена спеціалістами. Але порівняно простим у виконанні є лише один з варіантів.
-
Встановлення бензинового генератора.
Тип гібридного авто, яке можна отримати в результаті, у світі називають Range-Extended Electric Vehicle (EREV), або електромобіль зі збільшеною дальністю пробігу. Суть його полягає в тому, щоб використовувати малопотужний двигун внутрішнього згоряння лише у якості генератора. Таким же способом спеціалісти з Баварії перетворили на гібрид свій електромобіль BMW i3. Вся суть самостійної переробки полягає в тому, щоб придбати побутовий бензогенератор, безпечно встановити його в автомобілі та узгодити його роботу з рідним «мозком» машини.
-
Встановлення приводного ДВЗ
Ідея встановити двигун внутрішнього згоряння в електрокар – з ряду шалених. Теоретично вона може бути реалізована, але дуже складна. Крім того, транспортний засіб після такої модифікації, швидше за все, значно втратить у функціональності. Саме тому таких проектів у всьому світі одиниці.
Гібрид з бензинового чи дизельного авто
Ідея перетворення бензинового авто на гібридне – значно популярніша. Це пов’язано з відносною компактністю електричного приводу та можливістю розміщати тягові акумуляторні батареї у будь-якому зручному місці. Кожен такий проект потребує встановлення додаткових акумуляторів, тому варіанти виконання залежать лише від типу та місця встановлення електромотора.
-
Встановлення мотор-коліс або класичного електроприводу на вільну (ведену) колісну пару
Виконання електричного заднього приводу технічно простіше, ніж переднього. Використання мотор-коліс не потребує втручання в підвіску, але сильно її навантажує. Класична схема стаціонарно встановленого мотора з приводом через півосі потребує доопрацювання чи заміни всього мосту, проте не погіршує керованість та додатково не навантажує підвіску.
-
Встановлення допоміжного двигуна на маховик ДВЗ
Розвиток цієї технології почався з ідеї покращити динамічні характеристики авто без додаткового форсування двигуна. Цього досягали встановленням модифікованого, потужного стартер-генератора замість штатних агрегатів. Він вмикався на короткий час при пікових навантаженнях та забезпечував додаткових 10-20 кВт потужності. Пізніше технологію почали використовувати для зменшення витрати пального, встановлюючи в авто тягові акумулятори та електромотори, здатні тривалий час працювати під навантаженням.
-
Підключення електроприводу через додатковий диференціал у базову систему приводу
В схемі використовують додатковий диференціал, щоб передавати крутний момент від електромотора на штатні ведучі колеса. У автомобілів з повним приводом від’єднують одну з осей та підключають на її місце електропривод.
По якій би схемі не був модифікований автомобіль, він майже у 100% випадків поступається оригінальному гібриду не лише по надійності чи технічних характеристиках, але й по ціні. Вартість переробки навіть без урахування ціни донора може коливатись від $3000-5000 до кількох десятків тисяч доларів США. При цьому не факт, що новостворений гібрид буде працювати так, як цього хотілося б автору чи замовнику.
Компанія LeoDrive рекомендує купувати тільки оригінальні гібридні автомобілі. Оренду кросовера Toyota RAV4 Hybrid у Львові можна замовити у нашому офісі чи по телефону.