«Диваки» серед гібридів

По суті, гібридним є такий транспортний засіб, для приведення в рух якого використовуються різні джерела енергії. Для багатьох буде несподіванкою те, що все більш популярні сьогодні електровелосипеди теж є гібридними транспортними засобами, адже вони рухаються завдяки м’язовій силі велосипедиста та вмонтованого електродвигуна.

 

Сьогодні просто задля розваги згадаємо кілька варіантів транспортних засобів, які не асоціюються з назвою «гібрид» та які сміливо можна вважати «диваками серед гібридів».

 

  • Собача упряжка

 

Саме собача упряжка стала одним з перших в історії людства гібридних транспортних засобів. Вона могла рухатись завдяки двом джерелам енергії: м’язовій силі їздових собак та м’язовій силі погонича. В загальному принцип дії собачої упряжки майже не відрізняється від сучасного гібридного автомобіля: «собачий двигун» рухає сани у постійному режимі, а коли його «потужності» недостатньо (наприклад, старт та розгін, рух вгору чи по складному рельєфу), йому на допомогу приходить погонич, який штовхає сани, поки умови руху знову не стануть нормальними. Те ж стосується «пального»: якщо собаки втомлені, погонич може не лише відпихатись однією ногою, але й злізти з саней (нарт) та штовхати їх практично лише власними силами.

 

«Диваки» серед гібридів -1

 

  • Електровелосипед

 

Ви, напевно, бачили його на вулицях свого міста. Саме електровелосипед є на сьогодні одним з найпростіших та найдоступніших гібридних транспортних засобів. Більшість моделей мають незалежний привод від педалей та від електромотора, тобто вони дозволяють рух незалежно за рахунок м’язової сили чи електроприводу, так і в комбінованому режимі. Інші моделі мають лише допоміжний режим (режим асистента), у якому електромотор малої потужності допомагає крутити педалі та не працює, коли велосипедист відпочиває. Така схема дозволяє використовувати мотор меншої потужності та акумулятори меншої ємності, що робить її більш доступною.

 

«Диваки» серед гібридів -2

 

  • Мопед «газовик»

 

Такий транспортний засіб добре знайомий тим, хто пам’ятає період СРСР та 90-ті роки минулого століття. Тоді за наявності значного загального дефіциту мопед був одним з найдешевших та найшвидших способів отримати особистий транспортний засіб з мотором. «Газовичка» потрібно було розігнати педалями, як у велосипеда, а далі його малопотужний малокубатурний моторчик міг тягнути водія самостійно. При русі на підйом двигуну також доводилось асистувати педалями. Як бачимо, принцип дії той же, але, на щастя, технології сьогодні зовсім інші.

 

«Диваки» серед гібридів -3

 

  • Електросамокат

 

Самокат з електромотором – це, напевне, найкомпактніший із сучасних гібридних транспортних засобів. Рухається за рахунок відпихання однією ногою (як звичайний самокат) чи за рахунок електромотора. Перевагою електросамоката крім компактності є його доступність. За рахунок невеликих габаритів та ваги, а також порівняно невисоких вимог до максимальної швидкості, виробники мають можливість використовувати малопотужні електромотори та акумуляторні батареї малої ємності, що значно здешевлює транспортний засіб.

 

«Диваки» серед гібридів -4Інше застосування «гібридів»

 

Крім індивідуальних транспортних засобів гібридні системи приводу застосовувались та продовжують застосовуватись у комерційному транспорті. Так багато велетенських кар’єрних самоскидів приводяться в рух електромоторами, які живляться від двигуна внутрішнього згоряння. Така ж схема характерна для локомотивів з дизельною силовою установкою та для морських суден. Також «гібриди» прижилися у стаціонарному промисловому обладнанні. Почавшись з кінної тяги та парових машин, сьогодні вони використовують більш чисті та ефективні технології.

 

А ще ідея гібридів не дає спокою розробникам двигунів. Переваги різних джерел енергії та можливість їх використання в оптимальних умовах обіцяють великі вигоди тим, хто зуміє їх використати. Так цікавою є концепція гібридного парового-бензинового (або дизельного) двигуна з почерговим впорскуванням пального та води. Не лише теоретично, але й на практиці доведена здатність такого гібридного двигуна економити 10-40% пального у порівнянні з класичними двигунами внутрішнього згоряння. Очевидно, що загальна «гібридна» концепція не вичерпала свій потенціал та ще здивує нас у майбутньому.

 

Звертайтесь у LeoDrive, щоб орендувати гібридний японський кросовер Toyota RAV4 – динамічний, зручний у місті, економний та дружній до навколишнього середовища.