Автомобілі з бензиновим двигуном, які можна підключити до розетки

Класичні гібридні автомобілі зазвичай приводяться в рух двома типами двигунів: внутрішнього згорання та електромотором. Моделі попередніх поколінь зазвичай комплектувались системами, які не передбачають можливості підзарядки акумуляторів електроприводу від зовнішніх джерел. Сьогодні все більш розповсюджені транспортні засоби типу PHEV, які можна підключити та підзарядити від звичайної побутової розетки.

 

Абревіатура PHEV або PHV розшифровується як Plug-in Hybrid Electric Vehicle або Plug-in Hybrid Vehicle відповідно, тобто гібридний електричний автомобіль з можливістю підключення. Такий тип системи вважається одним з пріоритетних, адже має об’єктивні переваги і не має особливих недоліків.

 

Toyota Prius – бестселер, визнаний лідер серед гібридних автомобілів у всьому світі. Разом з тим, розробники не поспішали втілювати у ньому можливість підключитись до розетки. Вони орієнтувались на покупців, які шукають максимально просту в експлуатації машину або не мають власного гаража та доступу до зовнішніх джерел електроенергії. Втім, враховуючи всі переваги технології, тойотівцям таки довелось запропонувати її покупцям. Версія PHV може рухатись як у гібридному режимі, так і винятково на електротязі. Заявлена дальність пробігу в режимі «Електро» - близько 60 км., максимальна швидкість без підмоги бензинового двигуна – близько 135 км/г..

 

Транспортні засоби цього типу можуть рухатись на електротязі за рахунок енергії, накопиченої з зовнішніх джерел. Ця особливість дозволяє використовувати їх як звичайний електромобіль на малих та середніх дистанціях, наприклад, при щоденних поїздках по місту. При необхідності швидкісної їзди або переміщень на великі відстані на допомогу електроприводу стане двигун внутрішнього згоряння. Фактично такі транспортні засоби є проміжною ланкою між традиційним гібридом та електромобілем, втілюючи всі переваги та мінімізуючи недоліки кожного з них.

 

Mitsubishi Outlander PHEV – відомий кросовер від іншого японського виробника, який можна «заправити» просто у своєму гаражі від побутової розетки. Його називають першим у світі PHEV-кросовером. Такий тип кузова дозволив реалізувати ідею автомобіля з шнуром живлення без компромісів у плані місткості, комфорту чи дизайну.

 

На даний момент більшість моделей цього типу – легкові автомобілі. Проте технологія інтенсивно поширюється і на комерційний транспорт: автобуси, міські розвізні фургони та вантажівки.

 

Очевидні переваги технології PHEV/PHV:

 

  • Вартість електроенергії для живлення електроприводу в більшості випадків значно нижча відповідної вартості пального, необхідного для двигуна внутрішнього згоряння. Як правило, вона становить не більше 20-25% ціни останнього. У PHEV/PHV електропривод використовується по максимуму.
  • Двигун внутрішнього згоряння завжди напоготові. Він підключиться коли заряд акумулятора низький або в режимах їзди, коли його ефективність дійсно висока.
  • Гібриди відносно доступні (їм не потрібні акумулятори великої ємкості, як у електромобілів) та придатні для поїздок на великі дистанції.
  • Використання електроенергії з відновлюваних джерел робить гібрид з підключенням до розетки одним з найкращих варіантів транспортного засобу, дружнього до навколишнього середовища.
  • Великий крутний момент електромоторів забезпечує хороші динамічні характеристики без додаткового впливу на навколишнє середовище чи на витрату бензину/дизельного пального.

Лідери автомобільного ринку намагаються не поступитись у гонці технологій та пропонують свої моделі, які можна заправляти на АЗС та заряджати від розетки. Серед найбільш вдалих, відомих та перспективних є і європейські (BMW i3 REx, BMW 330e, Volkswagen Passat GTE, Mercedes-Benz C350e, Porsche Panamera S E-Hybrid, Volvo XC60 T8 Twin Engine, MINI Countryman S E), і азійські (Toyota Prius PHV, Mitsubishi Outlander PHEV, Hyundai Ioniq PHEV) і американські автомобілі (Chevy Volt PHEV, Chrysler Pacifica Hybrid, Cadillac CT6 PHEV).